۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

هموروئید یا بواسیر داخلی درجه 1، 2، 3 و 4

بیماری بواسیر یا هموروئید به واریسی شدن سیاهرگ ها گفته میشود. سیاهرگ ها مثل یک تونل خون را از اندام های بدن به قلب برمیگردانند. اگر سیاهرگ در اثر عواملی مثل یبوست، تحت فشار قرار گیرد، دیواره آن متورم و گشاد میشود، به این بیماری هموروئید گفته میشود.

علت این بیماری معمولاً یکی از موارد زیر است:

  • یبوست یا اسهال مزمن
  • زایمان
  • رابطه جنسی مقعدی
  • اضافه وزن
  • بارداری 
  • وارد کردن فشار به  مقعد حین دفع
  • و …..

 علائم این نوع بیماری شامل موارد زیر است:

  •  سوزش
  • خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع
  • التهاب و ورم مقعد
  •  خارش 
  • احساس مداوم نیاز به دفع یا پر بودن مقعد 
  • مشاهده زائده های گوشتی بیرون زده از مقعد

درجه بندی بواسیر داخلی

یکی از انواع شایع بواسیر، نوع داخلی آن است. اگر رگ های داخل و نزدیک مقعد در رکتوم در اثر اعمال فشار دچار التهاب و تورم شوند، بواسیری که ایجاد شده است، از نوع داخلی است.

این نوع بواسیر در ابتدای شروع علائم به ندرت درد دارد و معمولاً بیمار با خونریزی مقعدی پی به وجود آن می برد.

این بیماری فقط در طی چند هفته پیشروی می کند. در موارد پیشرفته تر (از درجه یک به بعد) این رگ های متورم شده در اثر اعمال فشار و با دفع مدفوع به سمت مقعد دچار افتادگی یا پرولاپس شده و زائده هایی گوشتی از مقعد خارج می شوند، که مهمترین علامت این نوع هموروئید همین زائده ها است و بر همین اساس هم به 4 درجه مختلف دسته بندی میشود.

درجه بندی بواسیر یا هموروئید داخلی به شرح زیر است:

هموروئید یا بواسیر درجه 1

 این نوع هموروئید، خفیف ترین نوع این بیماری است و در این مرحله زائده ایجاد شده هنوز داخل مقعد قرار دارد. معمولاً این بیماری در هفته های اول از این درجه است، و وقتی بیماری نسبت به درمان و رعایت نکات پیشگیری کننده، بی توجهی کند، عارضه پیشرفت خواهد کرد.

هموروئید داخلی درجه یک
عکس هموروئید یا بواسیر داخلی درجه 1

در این حالت  میزان برآمدگی و افتادگی سیاهرگ متورم شده به حدی کم است که هنوز از مقعد خارج نشده است. بنابراین بیمار نمی تواند زائده ای را در خارج از مقعد مشاهده کند.

علائم این نوع هموروئید خفیف بوده و  معمولاً بیمار تنها به میزان کم احساس درد داشته و یا ممکن است خونریزی داشته باشد.

هموروئید یا بواسیر درجه 2

از مرحله اول تا دوم بین چند روز تا چند هفته فاصله وجود دارد. در این مرحله زائده ای که قبلا در مقعد شکل گرفته بود حالا پیشرفت کرده و متورم تر از قبل از شده است. بنابراین در این شرایط زائده هموروئیدی دچار پرولاپس یا افتادگی بیشتری شده و معمولاً با دفع مدفوع از مقعد خارج میشود. اما خود به خود و حتی بدون نیاز به فشار دست، به داخل باز می گردد.

هموروئید یا بواسیر درجه 2
عکس هموروئید یا بواسیر داخلی درجه 2

علائم بواسیر درجه دو شامل موارد زیر میشود:

  • درد خفیف
  • بیرون زدگی که به داخل برمی گردد.
  • خونریزی خفیف
  • سوزش و خارش مقعد

هموروئید یا بواسیر درجه 3

وقتی بیماری وارد مرحله سوم شود، یعنی زنگ خطر برای شما روشن شده و باید هرچه سریع تر بیماری خود را درمان کنید!

در هموروئید داخلی درجه سوم نیز با اعمال فشار به مقعد زائده ای گوشتی از مقعد خارج میشود، ولی این زائده تنها با فشار دست به داخل باز می گردد.

عکس هموروئید یا بواسیر داخلی درجه3
عکس هموروئید یا بواسیر داخلی درجه 3

از علائمی که بیمار در این حالت تجربه میکند، می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • درد شدید
  • خونریزی
  • زائده ای که به سختی به داخل برمی گردد.
  • خارش و سوزش
  • احساس مداوم نیاز به دفع مدفوع

هموروئید یا بواسیر درجه 4

 درجه چهارم شدیدترین نوع بواسیر است. در این حالت علائم تشدید و زائده بواسیری از مقعد خارج شده و حتی با فشار دست نیز به داخل باز نمی گردد.

عکس هموروئید یا بواسیر داخلی درجه 4
عکس هموروئید یا بواسیر داخلی درجه 4

 هموروئید درجه چهار وضعیتی اورژانسی محسوب میشود. در این حالت :

  •  بیمار درد شدیدی احساس می کند. 
  •  معمولاً به دلیل خونریزی غیر قابل کنترل، نیاز به درمان سریع دارد.
  •  در مواردی جدی تر بیمار به دلیلی انسداد روده توانایی دفع مدفوع را از دست می دهد.
  • ترشحات مخاطی و لزج در این مرحله مشاهده میشوند.
  • خارش و سوزش شدید، به دلیل عدم توانایی بیمار در تمیز کردن مقعد

کلینیک عابدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
توبا ترنمی

هزینه عمل جراحی هموروئید و درمان بواسیر با لیزر چقدر است؟

هزینه جراحی بواسیر با لیزر در کلینیک عابدیان 

هزینه لیزر بواسیر

قبل از اینکه بگوییم هزینه این درمان چقدر است؟ بهتر است یک تعریف ساده از این بیماری ارائه دهیم، بواسیر به گشاد شدن سیاهرگ در اثر اعمال فشار بیشتر از اندازه به آن گفته میشود. در اثر این بیماری سیاهرگ ها در داخل کانال مقعد و یا خارج از آن متورم میشوند. لیزر از روشهای نوین درمان این بیماری است که چند دهه ای از ورود آن به ایران می گذرد.

در واقع پزشک با استفاده از لیزر بافتی که متورم شده است را برش داده و از مقعد خارج می کند. این درمان بدون درد، بدون ایجاد خونریزی است و نه تنها سرپایی انجام شده بلکه بیمار خیلی سریع به نتیجه دلخواه و قطعی خود می رسد. شاید در نگاه اول با خود تصور کنید. این همه مزیت هزینه های سنگینی را به شما تحمیل می کند. اما این تصور کاملاً غلط است. فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر اثر گذار هستند. از جمله :

  • نوع بواسیر
  • میزان پیشرفت بیماری
  • شهری که جراحی در آن انجام میشود.
  • دستمزد جراح
  • نوع لیزر

بنابراین برای اینکه بگوییم دقیقا هزینه جراحی لیزری برای هر فرد چه مقدار است، باید اول بیمار تحت معاینه قرار بگیرید. این معاینه اولیه در کلینیک ما به صورت رایگان انجام میشود.

آیا بیمه ها هزینه لیزر بواسیر را تقبل می کنند؟

خیر، بیمه ها هزینه عمل هموروئید با لیزر را به دلیل سرپایی بودن بر عهده نمی گیرند. اما برخی از بیمه های تکمیلی این هزینه را تقبل می کنند. نگران نباشید! با وجود اینکه بیمه هزینه ای به شما پرداخت نمی کند اما باز هم با درمان لیزری در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. اما چرا؟

اولاً! در نظر داشته باشید که اگر لیزر را در کلینیک ما انجام دهید، نیازی به صرف زمان برای دریافت نوبت را ندارید و در همان روز ویزیت میشوید و حتی اگر از شهری دیگر مراجعه کرده باشید، می توانید در همان روز تحت درمان نیز قرار گیرید.

لیزر به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و پس از انجام آن نیز بیمار مرخص شده و می تواند به محل کار بازگردد، بنابراین هزینه های مربوط به بستری در بیمارستان، طی کردن دوره نقاهت در منزل، کشیدن بخیه و تعویض پانسمان نیز حذف میشود.

دیگر علت به صرفه بودن این درمان، قطعی بودن آن است. سایر درمان ها شاید در ابتدا به صرفه تر باشند، اما اگر بیماری عود کند می بایست تمام این هزینه را مجدداً پرداخت کنید و این یعنی چند برابر شدن هزینه ها. در صورتی که بیماری را با روش لیزر رفع کنید. با یکبار درمان برای همیشه از شر این عارضه خلاص می شوید.

هزینه عمل بواسیر

هزینه عمل بواسیر

عمل بواسیر (هموروئیدکتومی) به عمل جراحی برداشت این زائده گفته میشود. هزینه عمل هموروئید در بیمارستان به نسبت بیشتر از لیزر است. زیرا عمل جراحی و دردسرهای مربوط به آن هزینه های بیشتری را می طلبد.

جراحی درد بیشتر و خونریزی شدیدی را به بیمار تحمیل میکند، که به واسطه آن بیمار مجبور به مصرف مورفین ها قوی و تزریق خون می شود. این یعنی سلامت بیمار به خطر می افتد.

از طرفی دیگر عمل جراحی به یک سری پیش نیاز مثل آزمایشات های مختلف، تست حساسیت بیهوشی و … را می طلبد. بیمار می بایست حداقل یک روز قبل و تا دو روز بعد از جراحی در بیمارستان بستری و تحت کنترل باشد. همچنین بعد از عمل به استراحت دو هفته در منزل نیاز دارد. به علاوه اگر عوارض جراحی مثل عفونت یا بی اختیاری ایجاد شود. تا مدتی باید بابت رفع آنها به دردسر بیفتد. همه این موارد یعنی صرف زمان و هزینه ای بیشتر. تعیین دقیق هزینه عمل بواسیر نیز غیر ممکن است زیرا بسته به عوامل مختلفی تعیین میشود.

نتیجه گیری

  • نتیجه درمان : برای این منظور بعد از مطالعه مطالب مختلف، حتما با پزشک و بیمارانی که تجربه چنین عملی را داشته اند، مشورت کنید.
  • هزینه جراحی بواسیر با لیزر یا جراحی سنتی : مسلماً و با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور یکی از مهمترین مسائل بودجه درمان است. پس سعی کنید با انتخاب صحیح کمترین هزینه را پرداخت کنید.
  • عوارض : توجه به عوارض پس از درمان، از مهمترین فاکتورها در انتخاب محسوب میشود. چون مسلماً نمی خواهید با رها شدن از یک بیماری، درگیر عارضه ای احتمالاً شدیدتر از قبلی شوید. مهمترین عارضه ای که در اثر بی دقت در درمان هموروئید ایجاد میشود، بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع و عفونت است.
  • مدت زمان بهبودی : هر مقدار دوره نقاهت شما بیشتر طول بکشد، نه تنها زمان بلکه هزینه بیشتری را صرف خواهید کرد. پس درمانی را انتخاب کنید که سریع شما را به نتیجه قطعی برساند.

  drabedian.com 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
توبا ترنمی

تصاویر و عکس بواسیر(هموروئید) بیرون زده، خفیف، داخلی، خارجی و خونی

 عکس هموروئید داخلی

هموروئید داخلی نوع شایعی از این بیماری مقعدی است. وقتی سیاهرگ های داخل مقعد (انتهای راست روده) در اثر عوامل مختلف مثل یبوست، تحت فشار قرار گیرد، گشاد و متورم می شوند و هموروئید داخلی ایجاد میشود.
 

عکس هموروئید داخلی
عکس هموروئید داخلی
تصویر بواسیر داخلی

عکس بواسیر خارجی

هموروئید خارجی در اثر متورم شدن یا گشاد شدن سیاهرگ های خارج از مقعد ایجاد میشود، موضع ایجاد این بیماری با دقت در هر عکس به طور کامل مشخص است.

عکس بواسیر خارجی ترومبوزه
عکس بواسیر خارجی
عکس بواسیر خارجی
تصاویر+ بواسیر خارجی

عکس بیرون زدگی بواسیر

اصطلاح بیرون زدگی بواسیر تنها در مورد هموروئید داخلی که پیشرفت کرده، کاربرد دارد. این نوع بیماری در اثر متورم شدن سیاهرگ ها داخل کانال مقعد (رکتوم) ایجاد میشوند. این سیاهرگ های متورم پس از مدتی در اثر اعمال فشار و یا عبور مدفوع به سمت پایین که همان خروجی مقعد قرار دارد، دچار افتادگی شده و اصطلاح پرولاپس میشوند. با ادامه این فرآیند زائده ای گوشتی که همان سیاهرگ است از مقعد بیرون می زند.

در هموروئید های درجه 2، 3 و 4 این زائده قابل مشاهده است که در نوع 4 به هیچ وجه، حتی با فشار دست نیز به داخل بر نمی گردد. این شرایط می تواند به شدت دردناک باشد و حتی فرد در دفع مدفوع نیز با مشکل مواجه شود. درمان بواسیر بیرون زده سریع و اورژانسی انجام میشود. در ادامه چند عکس بیرون زدگی بواسیر را مشاهده می کنید.

عکس بیرون زدگی بواسیر

تصاویر بواسیر زنان

آمار های ابتلا به این بیماری نشان داده، زنان به علت شرایط مختلفی که در طول زندگی تجربه می کنند، بیشتر در معرض هموروئید قرار می گیرند. به طور مثال بواسیر در بارداری و زایمان شایع بوده و تغییرات هورمونی نیز رابطه ای مستقیم با این بیماری دارد و خطر بروز آن را افزایش میدهد.

اما خوب است بدانید مردان نیز از خطر این بیماری در امان نیستند. علائمی که برای هر دو جنس ایجاد میشود، یکسان است. و مسلماً شکل ظاهری این بیماری نیز در مردان و زنان تفاوتی ندارد. برای تایید این موضوع به این چندین عکس بواسیر زنان و مردان با دقت نگاه کنید.

عکس بواسیر زنان
عکس بواسیر مردان

کلینیک عابدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
توبا ترنمی