عکس هموروئید داخلی

هموروئید داخلی نوع شایعی از این بیماری مقعدی است. وقتی سیاهرگ های داخل مقعد (انتهای راست روده) در اثر عوامل مختلف مثل یبوست، تحت فشار قرار گیرد، گشاد و متورم می شوند و هموروئید داخلی ایجاد میشود.
 

عکس هموروئید داخلی
عکس هموروئید داخلی
تصویر بواسیر داخلی

عکس بواسیر خارجی

هموروئید خارجی در اثر متورم شدن یا گشاد شدن سیاهرگ های خارج از مقعد ایجاد میشود، موضع ایجاد این بیماری با دقت در هر عکس به طور کامل مشخص است.

عکس بواسیر خارجی ترومبوزه
عکس بواسیر خارجی
عکس بواسیر خارجی
تصاویر+ بواسیر خارجی

عکس بیرون زدگی بواسیر

اصطلاح بیرون زدگی بواسیر تنها در مورد هموروئید داخلی که پیشرفت کرده، کاربرد دارد. این نوع بیماری در اثر متورم شدن سیاهرگ ها داخل کانال مقعد (رکتوم) ایجاد میشوند. این سیاهرگ های متورم پس از مدتی در اثر اعمال فشار و یا عبور مدفوع به سمت پایین که همان خروجی مقعد قرار دارد، دچار افتادگی شده و اصطلاح پرولاپس میشوند. با ادامه این فرآیند زائده ای گوشتی که همان سیاهرگ است از مقعد بیرون می زند.

در هموروئید های درجه 2، 3 و 4 این زائده قابل مشاهده است که در نوع 4 به هیچ وجه، حتی با فشار دست نیز به داخل بر نمی گردد. این شرایط می تواند به شدت دردناک باشد و حتی فرد در دفع مدفوع نیز با مشکل مواجه شود. درمان بواسیر بیرون زده سریع و اورژانسی انجام میشود. در ادامه چند عکس بیرون زدگی بواسیر را مشاهده می کنید.

عکس بیرون زدگی بواسیر

تصاویر بواسیر زنان

آمار های ابتلا به این بیماری نشان داده، زنان به علت شرایط مختلفی که در طول زندگی تجربه می کنند، بیشتر در معرض هموروئید قرار می گیرند. به طور مثال بواسیر در بارداری و زایمان شایع بوده و تغییرات هورمونی نیز رابطه ای مستقیم با این بیماری دارد و خطر بروز آن را افزایش میدهد.

اما خوب است بدانید مردان نیز از خطر این بیماری در امان نیستند. علائمی که برای هر دو جنس ایجاد میشود، یکسان است. و مسلماً شکل ظاهری این بیماری نیز در مردان و زنان تفاوتی ندارد. برای تایید این موضوع به این چندین عکس بواسیر زنان و مردان با دقت نگاه کنید.

عکس بواسیر زنان
عکس بواسیر مردان

کلینیک عابدیان