۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

2 روش ساده و تاثیرگذار برای سفید کردن پوست

برای سفید شدن دست و پا چه کنیم ؟

. لیمو ترش:

  • برای شروع شکر را روی یک تکه لیمو بپاشید.

  • پوستتان را با آن بمالید و اسکراب کنید تا از خاک و سلول های مرده پوست خلاص شود. پس از 10 دقیقه، آن را بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

  • یکی دیگر از گزینه ها این است که مقدار مساوی از آب لیمو و عسل را به طور کامل مخلوط کنید.

  • آن را به دست و پا خود اعمال کنید.

  • اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند، سپس با آب بشویید.

  • این کار را دو بار در روز انجام دهید.

توجه: پس از استفاده از لیمو، یک مرطوب کننده خوب بزنید تا پوست شما خشک نشود. همچنین از نور مستقیم خورشید برای حداقل 1 تا 2 ساعت اجتناب کنید.

لیمو

2. ماست :

  • برای سفید شدن ماست را روی مناطق تیره پوست بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید.

  • اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز برای بهبود وضعیت پوستتان استفاده کنید.

  • گزینه دیگر این است که مقدار مساوی از ماست و گلاب را مخلوط کنید، سپس یک قاشق چایخوری از گلیسیرین سبزیجات را مخلوط کنید.

  • و دستها و پاهایتان را با آن ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. اجازه دهید یک شب بماند و آن را با آب سرد در صبح روز بعد بشویید.

  • یک بار در روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

ماست

ادامه ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
توبا ترنمی

گزینه‌های درمان بواسیر یا هموروئید

شایع ترین عارضه نشیمنگاهی که بیشتر از نصف مردم جامعه به آن مبتلا می شوند بواسیر یا هموروئید است که در هر سنی احتمال ابتلا به آن وجود خواهد داشت اما در سنین بالا به دلیل ضعیف و آسیب پذیر شدن عضلات ناحیه مقعد احتمال آن کمی بیشتر است. زمانی شما به بواسیر مبتلا می شوید که رگ های ناحیه مقعد دچار التهاب و تورم می شوند و علت آن ایجاد فشار بیش از حد به دیواره های مقعد است که در مقاله “بررسی مزایا و معایب درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر” نیز توضیحات جامعی درباره این عارضه داده شده است.

سخت شدن مدفوع و یبوست که باعث می‌شود نیاز به زور زدن هنگام دفع داشته باشید، یکی از عوامل اصلی ایجاد فشار در مقعد است. همچنین افرادی که در طول روز زمان زیادی را می نشینند، مدتی است به اسهال مبتلا شده اند، دچار چاقی و اضافه وزن هستند و خانم هایی که باردار می باشند یا آمیزش جنسی مقعدی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

بنابراین به دلیل حساسیت بالای ناحیه نشیمنگاهی رعایت نکاتی برای پیشگیری از هموروئید توصیه می شود، اما اگر به این عارضه دچار شدیم مراجعه به پزشک اولین اقدامی است که باید انجام دهیم. اگر هموروئید شما از نوع داخلی باشد، شایع ترین نشانه آن خونریزی از مقعد است و احتمال اینکه سایر علائم بواسیر را بطور خفیف احساس کنید وجود خواهد داشت. همچنین احتمال اینکه برای تشخیص هموروئید داخلی علاوه بر معاینه نیاز به انجام آزمایشات دیگری هم باشد، وجود دارد.

بواسیر خارجی که در بخش بیرونی مقعد بروز پیدا می کند، شامل یک زائده سفت و قابل لمس در اطراف مقعد است که ممکن است دردناک باشد. همچنین مشاهده قرمزی و التهاب، احساس سوزش و خارش، درد هنگام نشستن و خونریزی هم جزء علائم هموروئید خارجی است که در هر شخصی شدت و نوع بروز آن می تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های درمان هموروئید در یک پزشک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
توبا ترنمی

با هموروئیدی که خونریزی میکند چه باید کرد؟

علائم همووروئید در همه مبتلایان یکسان نیست و بسته به محل ایجاد عارضه و شدت پیشرفت آن قابل تغییر است. گاهی اولین نشانه ای که افراد با آن مواجه می شوند، خونریزی از مقعد است. در چنین شرایطی، احتمال اینکه هموروئید از نوع داخلی باشد بیشتر است، چون شایع ترین نشانه هموروئید داخلی خونریزی است و سایر علائم آن در مقایسه با هموروئید خارجی خفیف تر است.

هموروئید خارجی به دلیل اینکه در پوست حساس اطراف مقعد بروز پیدا می کند، علائمی مثل خارش و سوزش، ایجاد التهاب و برآمدگی، درد در زمان نشستن و خونریزی را ایجاد می کند.

منظور از خونریزی مشاهده چند قطره خون روشن روی مدفوع یا داخل توالت است، اما اگر این خونریزی شدت پیدا کرد و حتی در شرایط عادی هم دچار خونریزی شدید، احتمالا به بواسیر خونی مبتلا شده اید.

در چنین مواقعی با مراجعه سریع به پزشک متخصص، از ادامه خونریزی جلوگیری کنید. اگر به موقع برای درمان خونریزی بواسیر خونی اقدام نکنید، خون زیادی از دست می دهید و ممکن است به کم خونی یا فقر آهن دچار شوید.

هر دو نوع خارجی و داخلی می توانند دچار خونریزی شدید شوند اما خونریزی در بواسیر خارجی که خونی شده باشد شدیدتر است. همچنین در هموروئید خارجی همراه با خونریزی احتمال ترومبوزه شدن هم وجود دارد.

به ایجاد لخته خون در برآمدگی هموروئید، ترومبوزه گفته می شود که در این حالت هم بیمار علائم شدیدتری را تجربه میکند.

علاوه بر خونریزی، خروج ترشحات مخاطی و چسبنده به همراه خون هم از دیگر علائم هموروئید خونی است. با این حال نمی توان علت تمام خونریزی های مقعدی را بواسیر دانست و باید تشخیص قطعی را به عهده پزشک بگذاریم.

دکتر متخصص معمولا با معاینه بالینی بیماری شما را تشخیص می دهد، اما در مواقعی که تشخیص سخت باشد و نیاز به معاینه داخل رکتوم باشد از آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی و آنوسکوپی استفاده می شود.

 

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
توبا ترنمی